Mazlan Mohd Daly. Program Pembangunan Profesional INTAN; 2012. Sikap guru terhadap kurikulum standard sekolah rendah (KSSR) dalam transformasi pendidikan di sekolah rendah Mukim Paloh, murid tahun 1 2011, Daerah Kluang Johor Darul Ta'zim.
Sikap guru terhadap kurikulum standard sekolah rendah (KSSR) dalam transformasi pendidikan di sekolah rendah Mukim Paloh, murid tahun 1 2011, Daerah Kluang Johor Darul Ta'zim
Skop kajian mencakupi sikap guru di peringkat sekolah rendah dan pencapaian murid tahun 1 2011 yang terlibat dalam perlaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR). Kajian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan kualitatif untuk mengumpul data. Sebelum itu satu kajian rintis telah dijalankan. Sebanyak xx sampel yang terdiri dari sekolah rendah bagi kawasan Mukim Paloh telah dipilih bagi mewakili Daerah Kluang. Transformasi Pendidikan yang dilakukan melalui beberapa peringkat perlaksanaan dan dari pelbagai aspek.Kajian lapangan ini akan menjurus kepada Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) yang telah mula dilaksanakan pada tahun 2011 bagi menggantikan KBSR. KSSR telah dimulakan pada murid tahun satu pada tahun tersebut. Maka kajian ini akan melihat sikap para guru dan hubungannya terhadap pencapaian murid tahun satu pada 2011 tersebut.